lørdag den 19. juli 2008

Linus du er OK :-) super udtagelse

Så sidder man her på camping, bundet op på et 2G netværk hvor en alm. Hjemmeside tager 5 minutter om at loade. Længe leve RSS, simpel tekst og ingen tunge sider. Hvad ser man så en lille hurtig bemærkning fra en person jeg har den dybeste respekt for Linus Torvald! Personlig kender jeg ikke noget til OpenBSD, andet en et mislykket forsøg på at bootstrappe en installation på et Xen test miljø, men holdningen om at man er begyndt at fokusere for meget på sikkerhed, kan jeg godt følge. Personlig syntes jeg antivirus software er strengt overdrevet, og at firewall er spændene og praktisk, men meget paranoid, ikke at jeg siger at man ikke skal benytte nogle af delene, men at man skal være meget fokuserede på at antivirus software ikke æder mere end selve operativsystemet nogensinde på egen hånd kommer til ar bruge af f.eks. RAM og disk I/O. Hvad var det så Linus sagde, jo han udtalte sig meget åbenmundet om hans personlige mening om at alt fra OpenBSD i hans øjne gå for meget op i sikkerhed, ved at sige:

I think the OpenBSD crowd is a bunch of masturbating monkeys, in that they make such a big deal about concentrating on security to the point where they pretty much admit that nothing else matters to them. To me, security is important. But it's no less important than everything else that is also important.

Jeg læste det første gang her http://newz.dk/linus-torvalds-kalder-openbsd-folk-onanerende-aber?utm_source=newz-dk&utm_medium=rss&utm_campaign=rss#

Jeg holder meget af folk der tør sige hvad de virkelig mener, og Linus udtalelse fik et lille smil frem på mine læber her i det buldrende forteltet, ved den jyske vestkyst. For resten en anden lille sjov ting fra Linus der også er ferieramt kan læses her http://lwn.net/Articles/290498/

De bedste ferie hilsner
Dennis

Ingen kommentarer: