torsdag den 15. april 2010

M$'s Windows hjemsøger mig

Hurra.... Ikke fordi der er noget at råbe hurra for, men så er jeg i gang med at skrive.

Jeg ved ikke hvad det er med M$'s Windows OS, men jeg tror den hjemsøger mig, med nogle dæmoniske tanker.

Mit Super arbejds setup, har været den sejeste løsning og er det stadig, ligge indtil idag, da min tro følgesvend, min bærbar T61P's Nvidia grafikkort valgte at "stå af", Bedst i sidste time, lige før jeg var på vej hjem, frøs mit skærmbillede, på mystisk vis, først troede jeg blot det var en software smutter, der havde læst min desktop, og jeg snuppede strømmen på den, for at igen tænde og fortsætte mit arbejde, men denne gang gik X serveren i selvsving, faktisk lige som når Kmod-Nvidia pakken ikke passer med en ny kerne, og derfor forsøgte jeg selvfølgelige også at råde bod på det, men uden held måtte jeg indse at det faktisk var en hardware fejl... ØV ØV... nå skidt heldigvis stod vores Låner T61P på hylden og grinede, så hurtig fik jeg smidt min disk over i den, og var i luften igen.... troede jeg da... Alt fra Linux systemet kørte bare uden problemer, men da jeg forsøgte, at starte min QEMU Win7 64bit maskine, jeg bruger til Outlook og servicecenter, fik jeg et gensyn med en gammel kending der heder BSOD (Blue Screen Of Dead) og quick som jeg var, bad jeg Win 7 fixe sig selv, men selv den lavede BSOD midt i fejlfindingen.... Af en eller anden årsag ville min virtuelle maskine altså ikke starte på låner maskinen. Det er mig stadig en gåde hvorfor den væltede med sådanne et "skrald"... Nogen der læser dette, der har et bud på hvad der kan være galt, kontakt mig venligst... Jeg prøvede faktisk alt, fra fjerne grafik, netkort, m.m. men lige lidt hjalp det. Inden længe havde jeg brugt 4 timer på det og Gitte hang i telefonen for, at få mig lokket hjem. Lige nu sidder jeg hjemme, og kæmper med min kære båndbredtes upload, til jobbet, og har langt om længe fået en XP på benene, nu mangler jeg bare Office pakken, samt at få redet mine pst filer ud fra den koplasede Win7 install...

Gad nok vide om jeg kommer i seng i nat....

Ingen kommentarer: