tirsdag den 13. marts 2007

8 års fængsel…

Lad mig åbne med en kommentar jeg har fra en ven, som har haft lige så meget bøvl med Cybercity som jeg selv, hvis ikke mere… ”Cybercity just don’t do it” Disse ord, er som skabt til det jeg føler. Jeg har igennem den senest tid arbejdet utrolig meget med Cybercitys leverandør… ZyXEL. Som vinden blæser lige nu, tror jeg der var grundlag nok til en retssag mod Cybercity, for falsk reklame, dette bunder jeg i deres meget forkerte salgs teknikker, som jeg tillader mig at stille mig skarpt kritisk overfor. Hvordan kan man sælge bredbånd til private så vel som virksomheder i dagens Danmark i dag, uden at komme ind på en af tidens meget omtalte ord, nemlig firewall, en lille brænd væge, som holder cracker nysgerrig hacker ude fra personers private computer. En lille fætter der giver indehaver af små og store WEB/mail hoteller mulighed for at lukke for påtrængende typer, som f.eks. tidens meget populære bruteforce angreb mod stakkels små FTP server. Jeg har endda selv været offer for det, men har, måtte lukke min FTP server ned, pga. manglende firewall evner fra Cybercitys side. Det er såmænd ikke ZyXEL ’s skyld, men Cybercity som bære hele skylden, de piller nemlig, de piller så meget at de sælger produkter, med perfekte og lækker firewalls i, men fjerne alle muligheder for den stakkels brugers rat til at beskytte sig med den. Hvorfor! Spørg du nok?, men det tror jeg ikke end gang Cybercity selv kan svare på, men selvfølgelige så sidder deres direktør jo også varetægtsfængslet…

Her til sidst skal min opfordring lyde… Kom ny Cybercity tag jer nu sammen… lev nu op til tidens store spørgsmål om sikkerhed på Internettet. Stop jeres ynkelige sang med manglende supporter evner, og giv dem et kursus i hvordan ZyXEL firewalls virker. Hvis i er heldige nok, kan det endda være at ZyXEL vil finansierer nogle af jeres omkostninger ved efteruddannelse af support personale. Lige til sidst, jeres verden ville blive meget nemmer hvis i skiftede fra den frihedsberøvende type bredbånd i leverer med PPPoA til normal ethernet, og lige satte den ekstra IP til som TDC gør det, det fjerner også det ubehagelige pres der ligger på jeres skuldrer pga. jeres fastlåste ZyXEL ATM udstyre …

Året er 2007 og sikkerhed på Internettet er det store spørgsmål…

Ingen kommentarer: