søndag den 10. december 2006

Elektronisk Frihedsberøvelse og dårlig service

Cybercity LORT! Eller er det Zyxel der ikke fatter hvad det handler om. Hold da helt kæft jeg kunne, jeg kunne... ja det kunne jeg! De spader der har truffet den beslutning hen over hoved på os IT folk. Hvad er det der går galt? Hvem er det lige der er IT afdeling og er vi over hoved det man kaldet et entreprise. Nu skal jeg nok lade være med at nævne navne, men ved udmærket godt hvem det er og hvad det er der styre dem. Nemlig penge, så i helvede med hvad der er sundest og hvad der er mest brugbart. Hvorfor er det over hoved at cybercity ikke bare levere et 1 stk. ethernet stik i vægen, og ikke alt det der pisse PPPoe lort, og hvad er der nu galt med et godt gammeldaws skille filter der sikker ens frie rat til at vælge udstyr, men det var vel hvad man kunne forvente af sådanne et 2 rangs firma, det er vist ikke helt løgn nå man siger at TDC snupper de gode linjer og Cybercity får resten. Okay, okay... PPPoe er også OK, men bare ikke hvis man ikke selv kan vælge router udstyre, i mine øjne er PPPoe en ny udgave af ISDN så længe der er tale om et setup hvor der skal bruges brugernavn og password... helt ærlig det kan laves smartere, f.eks. lige som TDC, en linje hvor du får et rigtig ethernet stik leveret direkte i vægen, eller i noget udstyre der klare omdannelsen så man selv kan sætte sit eget dyrt investerede netværksudstyr på. Zyxel er okay, men jeg vil sgú selv vælge det, og det kan man bare ikke når de låser en uden skillefilter på RJ42 for ikke at glemme PPPoe...

Jeg håber virkelig dette opråb bliver læst af de rigtige, og jeg kan garantere hvis det lykkes at komme online igennem deres LORTE skille filter af det cybercity kalder en router vil der ligge en blog om hvordan min nye linje fungere, og om det overhoved er lykkes at opretholde det så kaldte hul til det uundværlige 6” ind og 1” ud Internet.

Og så er der dem der kalder det en fri verden?

Det er en omme!!!

Ingen kommentarer: