torsdag den 16. november 2006

SMS, er det ikke noget med mobiltelefoner

SMS er det ikke noget med mobiltelefoner og unge teenagepiger med deforme tommelfinger, ske! men i løbet af de sidste 4 dage har SMS fået en anden betydning for mig. Nu er det pludselig også spyware... Det vil jeg i alt fald kalde noget software der er blevet listede på min arbejdes PC, uden min viden, og som nu står og trække alle mine personlige informationer op til ikke mindre end en Microsoft SQL database, som så bliver brugt til at belemrer mig med trælse programmer jeg over hoved ikke ville have installerede af mig selv. Hvad skal man finde sig i i dag, skal man f.eks. finde sig i at ens såkaldte systemadministrator kan sidde og pille en liste ud over alle mine filer, og endda hente dem over hans såkaldte SMS server, uden jeg ved det… Ja ja!!! jeg ved hvad dunker, jamen det er jo ikke din maskine... Ser du der tager du fejl... en maskine jeg godt nok har fået stillet til rådighed af min arbejdsgiver, er ikke ens betydning med at han skal vide alt hvad jeg laverden. Sammenline det f.eks. med en lånt bil... der ville man da heller ikke finde sig i at den person du havde lånt bilen af ville vide alt om hvor du køre, ser på og laver i den. I mine øjne er det en tillidssag, låner jeg noget ud, blander jeg mig da ikke i hvad ham jeg har lånt noget til bruger det til... Så længe jeg modtager den i samme stand som jeg lånte den ud i.


I mine øjne burde alt være bygget på tillid og ikke mistillid, i alt fald til andet er bevist... Speciel når det handler om en så personlig ting som den jeg sidder med i skødet hverdag hjemme fra og foran i arbejdstiden.

Ingen kommentarer: